Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
19.01.2024  «єЧерга» ЗА і ПРОТИпропонуємо заповнити опитувальник    07.03.2023 Надання перевізникам – учасникам АсМАП України послуги з видачі гарантій Т1    30.11.2022 Шановні перевізники, з урахування можливих відключень електроенергії Заявки на отримання книжок МДП будуть прийматися до 14-00 години    07.04.2022 Наразі видача книжок МДП відбувається за попереднім телефонним запитом    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    16.03.2020 ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З КОРОНАВІРУСОМ COVID-19.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Неділя, 24 листопада 2024 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
22.11.2024 До уваги ліцензіатів! ...    
21.11.2024 Нідерланди. Відновлення прикордонного контролю...    
21.11.2024 Туреччина. Перехід до фази NCTS 5 ...    
20.11.2024 Щодо питань проведення конкурсу та видачі дозвільних документів Європейської Конференції Міні...    
19.11.2024 Про приорітизацію в пунктах пропуску — Албіца (Румунія) - Леушени (Молдова) та Сірет (Румунія...    
18.11.2024 Укртрансбезпека оприлюднила інформацію про ефективність виконання рейсів до всіх країн члені...    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Щодо вступу в силу Митного кодексу Євразійського економічного союзу
 

Шановні учасники Асоціації!

Інформуємо, що 1 січня 2018 року набирає чинності Митний кодекс Євразійського економічного союзу (надалі – МК ЄАЕС), який замінить діючий на сьогоднішній день Митний кодекс Митного союзу 2010 року.

В МК ЄАЕС впроваджено принципові нововведення, які суттєво відрізняють його від попереднього, а саме:

  • в основі взаємодії митних органів з іншими державними органами та з учасниками зовнішньоекономічної діяльності лежить інформаційний обмін повідомленнями та документами в електронному вигляді. Можливість обміну документами та інформацією на паперовому носії зберігається, однак тільки у випадку відсутності технічної можливості, а також у випадках, встановлених кодексом. До таких випадків, зокрема, відносяться перевезення з використанням книжки МДП;
  • визначено пріоритет електронного митного декларування. Подання митному органу декларації на паперовому носії допускається у випадках: несправності інформаційних систем митних органів, а також у випадках переміщення товарів під митну процедуру митного транзиту; щодо товарів для особистого користування; товарів, що пересилаються в міжнародних поштових відправленнях; транспортних засобів міжнародних перевезень; при використанні транспортних, комерційних документів в якості митної декларації;
  • передбачено можливість здійснення митних операцій і проведення митного контролю не лише посадовими особами митних органів, але й інформаційними системами митних органів. Це дозволить використовувати технологію автоматичної реєстрації митних декларацій і автоматичного випуску товарів, а також проводити митний контроль в автоматичному режимі без участі співробітників митниці;
  • при поданні декларації на товари, документи, на основі яких вона заповнена, митним органам не надаються (крім документів, що підтверджують дані, заявлені в митній декларації, які повинні знаходитися у декларанта на момент подання і бути надані на запит митного органа при необхідності);
  • застосування митного кодексу передбачає впровадження в перспективі принципу «єдиного вікна» , хоча саме поняття в документі не використовується;
  • в кодексі закріплюється взаємне визнання рішень митних органів країн-членів союзу та їх рівна юридична сила на всій митній території.

Додатково повідомляємо про зміни, що стосуються попереднього інформування та застосування митної процедури митного транзиту.

Попереднє інформування

Попередня інформація в залежності від мети її надання поділяється на:

  • подану з метою оцінки ризиків - обов'язкова частина;
  • подану для прискорення здійснення митних операцій і оптимізації проведення митного контролю - розширена частина.

Які відомості будуть подаватися в розширеній частині попереднього інформування буде встановлено відповідним рішенням ЄЕК, але відомо, що вони будуть використовуватися, наприклад, для здійснення транспортного контролю, для здійснення митних операцій, пов'язаних з поміщенням товарів під митну процедуру митного транзиту, з поміщенням товарів на тимчасове зберігання, для ветеринарного, карантинного фітосанітарного контролю і т.п.

Згідно МК ЄАЕС попередня інформація може надаватись як інформація в електронному вигляді, так і у вигляді електронного документу, підписаного електронним цифровим підписом. Інформація, що подається через TIR-EPD є «інформацією, що подається в електронному вигляді» .

Таким чином, після набуття чинності МК ЄАЕС можливість подання інформації із застосуванням TIR-EPD зберігається без будь-яких змін.

Застосування митної процедури митного транзиту

Застосування митної процедури митного транзиту не зазнало принципових змін. Серед найбільш істотних нововведень:

  • збільшення терміну подання документів до митного органу після завершення перевезення автотранспортом з 1 до 3 годин з моменту їх прибуття в місце доставки товарів;
  • збільшення терміну розміщення на тимчасове зберігання або під процедуру після завершення транзиту при автоперевезеннях з 3 до 8 годин після подачі та реєстрації документів митним органом призначення.

Змінюється підхід до застосування сертифікату виконання зобов’язань зі сплати митних зборів та податків:

  • впроваджується пріоритет оформлення сертифікату забезпечення у вигляді електронного документу;
  • договором країн-членів ЄАЕС будуть встановлені умови оформлення сертифікатів на суму, що перевищує подане забезпечення;
  • буде визначена можливість підтвердження одним сертифікатом забезпечення виконання зобов’язань зі сплати митних зборів та податків відносно товарів, що перевозяться за декількома транзитним деклараціями.

Регламентовано підходи до мультимодальних перевезень. Наприклад, виконання за платника зобов’язання зі сплати митних зборів та податків може забезпечуватись експедитором, а при декларуванні митного транзиту декларантом може виступати експедитор;

Важливим є те, що МК ЄАЕС надає можливість використання тимчасово ввезених транспортних засобів міжнародного перевезення для внутрішніх перевезень:

  • якщо такі перевезення передбачені міжнародними договорами держав-членів з третьою стороною;
  • або таке перевезення здійснюється в рамках багатосторонніх квот Європейської конференції міністрів транспорту (ЄКМТ) і держав-членів, на територіях яких починається і закінчується таке перевезення, і які є учасниками вказаної конференції.

Аналіз МК ЄАЕС показує, що формально в документі містяться необхідні правові підстави для безперешкодного застосування процедури МДП в Євразійському економічному союзі. Зокрема:

  • закріплено відсутність необхідності надавати забезпечення сплати митних зборів, податків при митному транзиті, якщо це встановлено міжнародними договорами держав-членів з третьою стороною;
  • митне декларування в письмовій формі допускається при розміщенні товарів у митний процедуру митного транзиту.

Разом з тим, пріоритет електронного декларування та розвиток інформаційних технологій в сфері митного регулювання може призвести до того, що митні органи, зокрема Російської Федерації, різними способами будуть перешкоджати здійсненню митного декларування в неелектронній формі.

Таким чином, після вступу МК ЄАЕС в силу 1 січня 2018 року, можливо очікувати посилення тиску з боку митних органів, що примушує до відмови від неелектронної форми декларування митного транзиту.

У випадку відмови в оформленні книжки МДП, пропонуємо звертатися в АсМАП або на Гарячу лінію МСАТ по телефону +41 22 918 20 58 або +41 79 742 62 41 для допомоги в реальному часі, направляти інформацію по даних випадках за адресою hotline@iru.org. У цій інформації повинні бути відомості про пункт пропуску, копія книжки МДП з останнім відривним листком, копія електронної транзитної декларації (якщо вона оформлялася), дані про проведений митний огляд, а також будь-яка інша інформація, яка ще більше конкретизує ситуацію.

Просимо врахувати при плануванні міжнародних перевезень територією країн ЄАЕС.

Департамент супроводження конвенції МДП

Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
https://lex-truck.com.ua
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis