Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
19.01.2024  «єЧерга» ЗА і ПРОТИпропонуємо заповнити опитувальник    07.03.2023 Надання перевізникам – учасникам АсМАП України послуги з видачі гарантій Т1    30.11.2022 Шановні перевізники, з урахування можливих відключень електроенергії Заявки на отримання книжок МДП будуть прийматися до 14-00 години    07.04.2022 Наразі видача книжок МДП відбувається за попереднім телефонним запитом    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    16.03.2020 ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З КОРОНАВІРУСОМ COVID-19.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Неділя, 24 листопада 2024 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
22.11.2024 До уваги ліцензіатів! ...    
21.11.2024 Нідерланди. Відновлення прикордонного контролю...    
21.11.2024 Туреччина. Перехід до фази NCTS 5 ...    
20.11.2024 Щодо питань проведення конкурсу та видачі дозвільних документів Європейської Конференції Міні...    
19.11.2024 Про приорітизацію в пунктах пропуску — Албіца (Румунія) - Леушени (Молдова) та Сірет (Румунія...    
18.11.2024 Укртрансбезпека оприлюднила інформацію про ефективність виконання рейсів до всіх країн члені...    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Нарада транспортників України
 

6 березня в Києві за ініціативи об’єднання «Український транспортний союз», АсМАП України, Федерації роботодавців на транспорті, галузевих профспілок та ряду інших організацій відбулась Всеукраїнська нарада транспортників і дорожників, на якій було обговорено нагальні питання функціонування галузі та шляхи виходу з кризи. В нараді взяв участь новопризначений Міністр інфраструктури України Максим Бурбак.

У вступному слові новий Міністр наголосив, що транспортники, як і вся країна, переживають не найкращі часи. Новому Уряду України, дісталась криза в фінансах, падіння виробництва, корупція, відтік інвестицій та недовіра людей до всіх інститутів влади. Транспортна галузь – не виняток, тому лише спільними зусиллями можна подолати негаразди сьогодення та вивести таку важливу сферу економіки держави з кризи.

«Уряд спиратиметься у своїй політиці на відродження малого та середнього бізнесу, тому що це - основа заможної держави. Наше завдання - економічне відновлення через реструктуризацію економіки шляхом створення належних умов і правил гри для цих підприємців: коли держава виконує свої зобов’язання, а бізнес - свої. Зараз, як зазначалося, Уряд йтиме на непопулярні кроки задля подолання глибокої економічної та суспільної кризи в державі. Формування нової системи влади базуватиметься на принципах верховенства права, відкритості та прозорості діяльності органів державної влади. Треба викорінити корупцію, повернути віру людей у державу», - сказав Максим Бурбак.

Він наголосив, що наразі за відсутності фінансування влада не даватиме багато обіцянок про розгортання нових інфраструктурних проектів, будівництво доріг чи закупівлю рухомого складу. Прийнято рішення про жорстку економію бюджетних коштів. Зокрема планується перегляд діючих пільг, цін і тарифів із запровадженням адресних дотацій. «Якщо ми зменшуємо кількість пільг, сприяючи роботі пасажирського транспорту, очікуємо й зворотної відповідальності. Це й працевлаштування водіїв у рамках законодавства, й виплата «білої» заробітної плати тощо. Правил має дотримуватись кожна зі сторін», - зазначив Міністр.

Про те, що в транспортній галузі накопичилось чимало проблем говорили всі присутні на нараді. Зокрема, президент ВГО «Український транспортний союз», президент АсМАП України Леонід Костюченко окреслив найгостріші проблеми, які заважають вітчизняним міжнародним автоперевізникам працювати та гідно конкурувати з іноземними колегами.

Перш за все, що хвилює перевізників сьогодні, це прозорий механізм розподілу дозволів на здійснення перевезень територіями іноземних країн. Відсутність зрозумілої та виваженої політики у цьому питанні не лише заважає планувати свою роботу, але й взагалі здатне заблокувати діяльність автотранспортних підприємств. Сьогодні прийнято рішення про квотування дозволів по ряду дефіцитних країн. З цього приводу існують різні думки, як «за», так і «проти». Слід уважно їх проаналізувати та прийняти компромісне рішення. З цією метою Радою АсМАП України ухвалено рішення у 10-денний термін провести збори перевізників у регіонах, де всі зацікавлені сторони висловлять свою думку, на основі яких і буде прийняті пропозиції до міністерства.

Наступне болюче питання, котре потребує якомога скорішого вирішення – забезпечення конкурентоспроможності вітчизняних автоперевізників на міжнародному ринку. Що цьому заважає? Практична відсутність доступних кредитних ресурсів, значна заборгованість держави з повернення ПДВ перед перевізниками і, як наслідок, вимивання обігових коштів. Це є головною причиною унеможливлення оновлення рухомого складу .

Українські перевізники не мають змоги гідно конкурувати на зовнішніх ринках, адже частка транспортних засобів, які відповідають сучасним європейським стандартам Євро - 4, 5 та 6 – у наших перевізників складає всього 19%, а у іноземних партнерів – поляків, литовців, білорусів - понад 50%.

За ініціативою АсМАП у Верховній Раді України зареєстровано законопроект, яким передбачається встановлення нульової ставки ввізного мита на транспортні засоби стандартів Євро-5 і вище, які уже були в експлуатації. Раніше Асоціації вдалося домогтися встановлення такої норми на нові сідельні тягачі та напівпричепи до них. Але ціна нових автомобілів на сьогодні багатьом перевізникам не по кишені. За минулий рік нові автомобілі складають менше третини від загальної кількості зареєстрованих в АсМАП України.

Слід бути відвертим – в Україні, нажаль, немає виробника автобусів з об’ємом двигуна понад 10 тис. куб. см. Прийшов час подбати про споживачів автотранспортних послуг. 90% автобусів які займаються міжнародними перевезеннями пасажирів за віком старші 10 років. АсМАП готова подати відповідний законопроект щодо зниження ввізного мита на автобуси, яке на сьогодні складає 20%.

Тобто мова йде про створення на законодавчому рівні умов, які нададуть можливість перевізникам своєчасно оновлювати рухомий склад сучасною технікою.

Ще одне актуальне питання – вкрай незадовільний стан автомобільних доріг. Дорога – це робоче місце автомобіліста. Існує пряма залежність: якість дороги – технічний стан автотранспортних засобів – безпека дорожнього руху. Дуже дорога імпортна техніка не витримує випробувань нашими дорогами і просто виходить з ладу, доля позапланових ремонтів ходової частини автомобілів через низьку якість дорожнього покриття сягає третини. При цьому автомобілісти добросовісно сплачують акциз та ввізне мито на пальне і шини. Сплачують збір при першій реєстрації автомобілів. Сплачують за проїзд автодорогами з перевищенням встановлених параметрів. Але, на жаль, ніхто не в змозі відповісти на запитання: скільки цих коштів реально спрямовується на дорожнє господарство? Натомість кожного разу, коли обговорюється формування бюджету, автомобілісти чують про підвищення акцизів, додаткові збори за дороги тощо. І навіть за вже виконані роботи борг дорожникам складає більше 3,5 млрд.грн.

Вирішити проблему можливо одним шляхом – виконати норму законодавства в частині створення Державного дорожнього фонду.

Виступаючі на нараді говорили й про інші не менш болючі проблеми автотранспортників. Так, пасажирські перевізники наголошували на незадовільній роботі з виявлення та припинення діяльності так званих «нелегалів», на проблемі оновлення автобусного парку, запровадження прозорого та зрозумілого механізму розподілу маршрутної мережі. Працівники шляхового господарства нарікали на незадовільний стан справ у галузі через великі борги попереднього періоду і, як наслідок, недостатнє фінансування сьогодні.

Тому, враховуючи кризу у вітчизняній економіці, Міністерству потрібно негайно зосередити свої зусилля на створенні сприятливих умов ведення бізнесу в транспортній галузі, що дозволить перевізникам працювати більш ефективно, наповнювати державний бюджет та нести соціальну відповідальність перед країною. Перед загрозою неймовірних економічних та політичних потрясінь, українські транспортники мають консолідуватися, як ніколи. Показово, що на столичному форумі одноголосно було ухвалено звернення про підтримку територіальної цілісності нашої держави.

Обговоривши підняті питання, учасники наради вирішили доопрацювати надані пропозиції щодо першочергових проблемних питань та шляхів їх вирішення з урахуванням виступів учасників зібрання. Врахувати положення Програми діяльності Кабінету Міністрів України. Підготувати та подати на підпис «дорожню карту» в якій передбачити підвищення ефективності роботи галузі з конкретними термінами і виконавцями. В графі виконавців має стояти відповідальна особа міністерства і громадської організації.

Кажуть транспорт – це кровоносна система країни. Сьогодні час гасел та мітингів закінчився, необхідно братися до роботи, якщо ми дійсно піклуємось про благополуччя наших людей, а це в змозі зробити фахівці та спеціалісти, які мають бажання та вміють чесно працювати.

Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
https://lex-truck.com.ua
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis