Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
30.05.2025 При оформленні декларації Т1 вибирай АсМАП!    16.06.2025 Шановні перевізники для Ваших послуг TIR-паркінг АсМАП України!    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Вівторок, 1 липня 2025 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
27.06.2025 Щодо запровадження температурних обмежень...    
27.06.2025 Система в’їзду/виїзду ЄС (ЕЕS) зараз не працює...    
20.06.2025 Туреччина. Стосовно завірення довіреностей на керування АТЗ ...    
20.06.2025 Звернення Ради та Ревізійної комісії АсМАП України до учасників Асоціації...    
20.06.2025 Туреччина. Необхідні додаткові документи при першому в’їзді АТЗ або водія....    
12.06.2025 Щодо штрафів за порушення RMPD (gps- сигналу та технічних помилок). Заповнення гугл-форми.    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Щодо нарахування податку на додану вартість на українську частину міжнародного перевезення вантажів (звичайні ціни).
 Шановні учасники АсМАП !

Останнім часом на адресу Секретаріату АсМАП надходять звернення учасників Асоціації з Хмельницького регіону з приводу непорозумінь, які виникають при проведенні перевірок податковими інспекціями, щодо нарахування податку на додану вартість на українську частину міжнародного перевезення вантажів.

За наслідками перевірок податкові інспекції, посилаючись на порушення пп. 4.1 ст.4, пп. 6.2.4. п 6.2 ст. 6 Закону України “Про податок на додану вартість” від 03.04. 1997 р. № 168/97-ВР зі змінами і доповненнями , встановили заниження бази оподаткування вартості поставки транспортних послуг по перевезенню вантажів по митній території України при здійсненні міжнародних перевезень.

Відповідно до пп.4.1 ст.4 закону про ПДВ, база оподаткування операцій з поставки товарів (послуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними цінами, але не нижче за звичайні ціни, з урахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів ).

Пунктом 1.18. статті 1 цього закону встановлено, що звичайні ціни для визначення бази оподаткування ПДВ розуміються та застосовуються за правилами, визначеними пунктом 1.20 статті 1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".

Відповідно до пп.1.20.1., якщо цим пунктом не встановлено інше, звичайною вважається ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору. Якщо не доведене зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню справедливих ринкових цін. Обов'язок доведення того, що ціна договору не відповідає рівню звичайної ціни у випадках, визначених цим Законом, відповідно до пп. 1.20.8. покладається на податковий орган у порядку, встановленому законом.

При проведенні перевірки платника податку податковий орган має право надати запит, а платник податку зобов'язаний обґрунтувати рівень договірних цін або послатися на норми абзацу першого підпункту 1.20.1 цього пункту.

Для визначення звичайної ціни товару (робіт, послуг) використовується інформація про укладені на момент продажу такого товару (роботи, послуги) договори з ідентичними (однорідними) товарами (роботами, послугами) у співставних умовах. Зокрема, враховуються такі умови договорів, як кількість (обсяг) товарів (наприклад, обсяг товарної партії), строки виконання зобов'язань, умови платежів, звичайних для такої операції, а також інші об'єктивні умови, що можуть вплинути на ціну. При цьому умови договорів на ринку ідентичних (у разі їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) визнаються співставними, якщо відмінність між такими умовами суттєво не впливає на ціну, або може бути економічно обґрунтована.

Формування ціни на товари та послуги у зовнішньоекономічній діяльності здійснюється під впливом багатьох факторів. Зазначимо, що договірна (контрактна) вартість не підлягає коригуванню з боку державних органів. Відповідно до п. 1 Указу Президента України «Про заходи щодо вдосконалення кон'юктурно-цінової політики у сфері зовнішньоекономічної діяльності» контрактні ціни визначаються суб'єктами ЗЕД з урахуванням попиту й пропозицій, а також інших факторів, які діють на відповідних ринках на час укладення зовнішньоекономічних угод (контрактів), що згідно зі ст. 11 Закону України від 03.12.90 р. № 507-XII «Про ціни і ціноутворення» при здійсненні експортних та імпортних операцій безпосередньо або через зовнішньоторговельного посередника в розрахунках із зарубіжними партнерами застосовуються контрактні (зовнішньоторговельні) ціни, що формуються відповідно до цін і умов світового ринку. Згідно зі статтею 5 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» забороняється втручання державних органів у зовнішньоекономічну діяльність суб'єктів у випадках, не передбачених цим Законом.

Публічний договір, згідно статті 633 ГК України, – це договір, по якому одна сторона узяла на себе зобов'язання здійснити продаж товару кожному, хто до неї звернеться. В Законі України «Про оподаткування прибутку підприємств» справедливою ринковою ціною вважається ціна, за якою товари (роботи, послуги ) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги ) , а покупець бажає їх отримати за відсутності будь якого примусу, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги ), а також ціни, які склалися на ринку.

Враховуючи викладене, ми вважаємо, що заздалегідь до податкової перевірки, ви повинні підготуватись до обґрунтування рівня договірної ціни в частині української частини міжнародного перевезення вантажу.

Це можливо зробити :

  • або наданням калькуляції фактичної собівартості послуги з перевезення;
  • або наданням документів (договорів, заявок на перевезення, актів виконаних робіт, належним чином оформлених інвойсів, податкових накладних) де вказано відстань перевезення по території України та вартість 1 км (враховуючи те, що собівартість міжнародного перевезення вантажів за межами України та по території України відрізняється);

Питання формування вартості перевезення вантажів по території України 01.09.2005 департаментом транспортної політики висвітлювалося на сайті АсМАП ( Щодо рекомендацій з формування вартості перевезення вантажів по території України ).

  • або якимось іншим чином, але ваші аргументи повинні ґрунтуватись на чинному законодавстві, в якому висвітлене це питання.
Департамент транспортної політики
Секретаріату АсМАП
Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Стратегічний партнер
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis