Шановний Євгене Альфредовичу!
Користуючись
нагодою, Асоціація міжнародних автомобільних перевізників України ще раз щиро
вітає Вас з призначенням на відповідальну посаду та бажає втілення у життя усіх завдань, окреслених Програмою діяльності нового Уряду стосовно розвитку
транспортно - дорожнього комплексу.
Ми, як і усі громадяни України, покладаємо великі надії на
діяльність нової команди, досягнення зрушень на краще, стабільне функціонування
економіки задля забезпечення добробуту громадян.
На
наше переконання цьому могла б сприяти співпраця органів влади з громадськими
організаціями, використання їх фахового потенціалу.
Ваша
робота на посаді секретаря профільного комітету Верховної Ради в тісному
контакті як з органами виконавчої влади, так і з громадськістю, дає нам надію
на таку співпрацю. Ми щиро вдячні Вам за
підтримку позиції міжнародних перевізників при вирішенні ряду проблем, зокрема:
відміни справляння місцевих зборів, прийняття Закону, що дозволяє
використовувати книжку МДП у якості транзитної митної декларації, внесення змін
до законів з питань оподаткування щодо
збільшення валових витрат, пов’язаних з
поліпшенням основних фондів, операцій з
фінансового лізингу та інших.
Разом
з тим протягом ряду років не знаходять
позитивного вирішення ряд не менш важливих питань, що стоять на заваді подальшого розвитку міжнародних автомобільних
перевезень, як важливої галузі національної економіки, яка забезпечує робочими
місцями понад 60 тисяч наших громадян та значні надходження до бюджету, а саме:
- відміна
щорічного декларування дорожніх транспортних засобів, які виконують
міжнародні перевезення вантажів. Не дивлячись на введення в дію нового Митного
кодексу, який передбачає цю норму стосовно завантажених транспортних засобів,
Держмитслужба і до сьогодні вимагає
від перевізників проведення
такого декларування;
- визначення маршрутів руху великовагових
автотранспортних засобів, на яких дозволяється
проїзд без дозволів. Це
передбачене постановами
Кабінету
Міністрів України від 18.01.2001р. №30 “Про проїзд
великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами,
вулицями та залізничними переїздами” (п.5) та від 10.10.2001р. №1306 “Про правила дорожнього руху” (п.22.5), але
до цього часу ці
норми не виконуються. Асоціація зверталася до Укравтодору і
Мінтрансу з проханням встановити такі маршрути, однак, на жаль, до цього часу відповіді на порушені питання
не отримано;
- безумовне виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від
07.06.2002 року №307-р “Про
поліпшення умов перетинання державного кордону вантажними автотранспортними
засобами”. Відповідно до розпорядження Держмитслужба та
Держприкордонслужба зобов’язані здійснювати всі види контролю та оформлення
зазначених засобів і вантажів
безпосередньо у пунктах пропуску, а за наявності згоди перевізника - у
прикордонних вантажних терміналах.
На
сьогодні, всупереч прийнятим рішенням, з пункту пропуску „Ягодин” всі види
державного контролю перенесені у комерційний автотермінал, де з перевізників
справляється значна плата. Ці кошти не
спрямовуються до бюджету і не використовуються на розбудову інфраструктури
пункту пропуску або ремонт доріг, а залишаються у розпорядженні приватної
структури. Фактично термінал – це монопольне утворення, створене органами
влади, яке зловживає своїм монопольним
(домінуючим) становищем.
Неодноразові
звернення Асоціації до керівництва автопорту, Держмитслужби,
Держприкордонслужби України щодо врегулювання зазначеної проблеми результатів
не дали;
- проведення
капітального удосконаленого ремонту автодороги Київ – Ковель -Ягодин, якою проходить понад 50 відсотків автотранспорту,
що прямує до країн Західної Європи;
- забезпечення своєчасного відшкодування перевізникам ПДВ за
операціями з експорту транспортних послуг, що оподатковуються за нульовою
ставкою, та ПДВ, сплаченого митним органам
за імпортовані транспортні засоби;
- збільшення
квоти іноземних дозволів і книжок ЄКМТ та забезпечення прозорого їх розподілу. Перевізники з розумінням ставляться до наявності проблем
їх дефіциту, тому покладають надії на
створення Мінтрансзв”язку дієвого та прозорого механізму розподілу з метою можливості планування своєї
роботи. Як перший крок, за ініціативи Асоціації у 2005 році започатковано
проведення експерименту по розподілу
дозволів на виконання перевезень до Італії.
Ще ряд проблем виникло у перевізників у зв’язку із застосуванням норм Закону України “Про Державний бюджет України на 2005 рік” в частині збереження діючого порядку оподаткування транзитних перевезень тільки за переліком товарів та можливого збільшення ставок податку з власників транспортних засобів.
Просимо
вашого сприяння у вирішенні порушених питань. Заздалегідь вдячні за розуміння
та підтримку і висловлюємо свою готовність до активної співпраці.
З повагою,